עיצוב ופיתוח אתרים

תהליך של עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט יעיל דורש הרבה יותר מאשר רק יופי ויזואלי. האם ידעת שקיימים שלבים מוגדרים שחובה לעבור כדי לבנות אתר מוצלח שימשוך לקוחות? במאמר זה נפרט חלק מהשלבים של עיצוב ופיתוח אתרים, שלבים שחובה לבצע כדי שהאתר ייראה ויתפקד בצורה מיטבית בכל מסך ומכשיר.

 

מהם השלבים בעיצוב אתר אינטרנט?

לאחר אפיון מדויק של האתר בו אנחנו מגדירים את מטרות האתר, קהלי יעד ופונקציות האתר, עוברים לשלב עיצוב האתר.

 

תכנון ויצירת תכנית אתר

בהתאם לאיפיון האתר, אנחנו יודעים איזה אלמנטים חייבים להיות באתר. לכן יוצרים מספר סרטוטים בהם מופיעים אותם אלמנטים בסדר שונה. יכך מקבלים 2-3 ואריאציות עיצוביות כלליות לעמוד הבית. מבין ואריאציות אלו בוחרים את האחת שנראת הכי מתאימה מבחינת זרימת העין ותהליך שעובר הגולש. בשלב זה אין לנו עדיין צבעים, פונטי, ויזואל קונקרטי, הכל בצבעים של שחור ולבן – שלב ממש ראשוני של עמוד הבית.

לאחר שנבחרו צבעי האתר, בהתאם ללוגו, תחום העסק, צבעים שבעל העסק אוהב (אם לא סותר לגמרי את פלטת הצבעים המתאימה)

 

עיצוב ויזואלי – בחירת צבעים, גופנים, תמונות

 

 

בחירת גופנים קריאים ומתאימים

נעדיף לבחור בגופן סן -סריפי. זהו גופן מודרני, פשוט, איכותי ואמין המתאים לרוב העסקים. לא צריך להגזים בסוגי גופנים, מקסימום 2 סוגים, חשוב שלא יהיו דומים אחד לשני. מבחינת משקל: סך של 3 – 4 משקלים מספיק ביותר. כך נדאג שהאתר לא יהיה כבד והגולש לא ימתין יותר מדי זמן עד שכל עמוד יעלה בדפדפן.

עוד משהו שמשפיע מאוד על מהירות האתר: תמונות באתר.

תמונות איכותיות

מצד אחד חשוב שהתמונות יהיו איכותיות ולא מטושטשות. מצד שני הן חייבות להיות בנפח לא גבוה. אם התמונה צריכה להיות על כל המסך – נוכל להסתפק ב 300 KB וברזולוציה גבוהה. אם התמונות מיועדות לשימוש בגודל קטן אז כמובן גם המשקל שלהן יכול להיות עד 100 KB. ישנן תוכנות שמיועדות להקטן נפח תמונות כמו: imageresizer

נעדיף פורמט JPG על PNG מכיוון ש – JPG באותה איכות של תמונה, הנפח יהיה קטן יותר.

אני מעדיפה תמונות של בעל העסק, של המשרד ומקום העבודה שלו על פני תמונות מאתרים שבתשלום, לא מזכירה אפילו אתרי תמונות ללא תשלום שרובם כבר חרשו עליהם. (מקסימום שניתן לעשות עם תמונות חינמיות זה לשנות אותם, לעצב מחדש, להוסיף אלמנטים וכד'.

עקביות ופשטות הם המפתח

בכללי צריך אין צורך בשימוש של יותר מידי סגנונות, צבעים, גופנים ואלמנטים. עדיף פשטות ואלגנטית. לבחור את הקן העיצובי שמתאים לקהל היעד (ולא מה שבעל העסק אוהב) ולהמשיך בו לאורך כל עיצוב האתר.

עיצוב ופיתוח אתרים
עיצוב ופיתוח אתרים
עיצוב ויזואלי – בחירת צבעים, גופנים,תמונות
יצירת חווית משתמש אופטימלית
התאמת העיצוב לתחום ולקהל יעד
בדיקה ואופטימיזציה למכשירים ניידים

יצירת חווית משתמש אופטימלית

שמירה על מרווחים נכונים

את העיצוב נעצב כך שלא נדחוס יותר מידי תוכן ואלמנטים. נשמור על מרווחים קבועים וכאלה שיאפשרו נשימה, "איוורור" וקריאות טובה יותר. לגולש יהיה יותר קל ונעים לעבור על האתר ולהבין על מה מדובר. יתרום לרצון לעיין ולקרוא, לעומת אתר עמוס מדי וצפוף בחומר קריאה או ויז'ואל.

נדאג לניגודיות צבעים

חשוב ביותר לבדוק שיש ניגודיות מספקת בין רקע לטקסט כדי לאפשר קריאות נוחה. זה ממש יכול לעצבן גולש כאשר רואים שכתוב משהו אבל הוא לאקריא. לגולש אין סבלנות לנסות ולבדוק את הכתוב, הוא פשוט יעזור את האתר. להלן דוגמאות לניגודיות צבעים טובה וכזאת שלא אמורה להיות:

 

כיצד לבחור סגנון עיצוב המתאים לאתר?

נכון להיום קיים מגוון רחב של אתרים בעלי סגנונות שונים. העיקריים מבינהם הם:

 

עיצוב מינימליסטי, וינטג' ומודרני

אתר אינטרנט מינימליסטי

מתאפיין בפשטות ובהירות. הוא כולל מרחבים לבנים, שימוש מועט בגופנים וצבעים, והתמקדות בתוכן ובפונקציונליות. הניווט פשוט וברור, והאלמנטים ממוקמים בצורה מאורגנת. יש שימוש רב בקווים ישרים, איורים פשוטים והיררכיה ברורה.

עיצוב וינטג'

אתר אינטרנט בסגנון וינטג' כולל אלמנטים מהעבר, משנות ה-60 עד ה-90. זה בא לידי ביטוי בגופני כתב יד, טקסטורות רטרו, צבעוניות ודפוסים. האתר משדר תחושה חמה וביתית.

עיצוב מודרני

אתר מודרני מתאפיין בשטחי צבע גדולים, טיפוגרפיה ברורה וקווים נקיים. יש שימוש רב בשטחים לבנים ובמרווחים פתוחים כדי ליצור תחושת אוורור. יש שימוש באלמנטים חדשניים כמו טלט מימד וטכנולוגיות חדשות המדמות כל מוצר כאילו הוא נמצא מולינו.

 

התאמת העיצוב לתחום ולקהל יעד

כל עסק צריך לבחור את קהל היעד העיקרי שלו. רק לאחר מכן ניתן לבחור את עיצוב האתר, ממש בהתאם למה שקהל היעד רגיל אליו.

 

כיצד לוודא שהאתר יהיה רספונסיבי?

כמעט כל שנה יוצאים רזוליוציות מסך וגדלים של מסכים חדשים. לכן צריכים לחשוב לעתיד ולהתאים את הצורות, אלמנטים, גודל פונט לכל מסך שהגולשים משתמשים.

 

עיצוב רספונסיבי עם CSS

ישנם מספר לא קטן של אתרים שנראים מעולה במסך הרחב והגדול של מחשב נייח או נייד, אבל כשעוברים לגלוש באותו האתר בטלפון הנייד, חלק מהאלמנטים עולים אחד על השני או לא נראים כלל על המסך.

אחד הקודים החשובים שחייבים להיות בכל אתר הוא קוד שלא מאפשר תזוזת מסך ימינה/שמאלה בטלפון נייד:

html, body { max-width: 100%; overflow-x: hidden; }

את הקוד יש לשים בהגדרות אתר כלליות כפי שמפורט להלן:

הגדרות האתר CSS מותאם הגדרות האתר 2

 

בדיקה ואופטימיזציה למכשירים ניידים

בסיום תהליך בניה ופיתוח של כל עמוד, מבצעים התאמה לרוב המכשירים, אם זה מחשבים נייחים, מחשבים ניידים וטלפון נייד. כדי להתאים את האלמנטים ופונטים לכל גודל המסכים, משתמשים ב% או בפיקסלים, בהתאם לצורך.

מבצעים בדיקת QA מלאה: בודקים נראות ושהכל עובד ופועל בצורה תקינה. בדרך כלל תמיד יש התאמאמות קטנות אחרונות, יש להתאזר בסבלנות.

 

 

לסיכום המאמר של עיצוב ופיתוח אתרים

עיצוב אתר אינטרנט אפקטיבי מתחיל בהבנה מעמיקה של קהל היעד וצרכיו. לאחר מכן יש לתכנן את מבנה ותוכן האתר, ולבחור עיצוב ויזואלי הולם הכולל גופנים, צבעים ותמונות. חשוב לשמור על עיצוב עקבי ופשוט יחסית, עם דגש על ממשק משתמש אינטואיטיבי ונוח לניווט. בסיום, יש לוודא שהאתר מוכן לצפייה אופטימלית ממגוון מסכים ומכשירים, על ידי יצירת עיצוב רספונסיבי. עמידה בשלבים אלו תבטיח אתר איכותי ויעיל שישיג את מטרותיו.

הרשמה לרשימת המתנה

הצטרפו לרשימת המתנה ותהיו הראשונים שיהיו בעלי קורות חיים דיגיטליים ועוד במחיר  מבצע!

רשמו את הפרטים מטה

הרשמה לרשימת המתנה

הצטרפו לרשימת המתנה ותהיו הראשונים שיהיו בעלי קורות חיים דיגיטליים ועוד במחיר  מבצע!

רשמו את הפרטים מטה